Monday, September 17, 2018

Work Life Balance


အလုပ္ႏွင့္ဘဝကို ဟန္ခ်က္ညီေအာင္စီမံခန္႔ခြဲျခင္းနဲ႔ပတ္သက္လို႔ worklifebalance.com ကတင္ျပထားတဲ့ စီမံခန္႔ခြဲမႈအပိုင္းေျခာက္ပိုင္းကို ကိုးကားၿပီး ProActရဲ႕ မိတ္ေဆြသဂၤဟမ်ားအတြက္ ျပန္လည္မွ်ေဝေပးလိုက္ပါတယ္

1) Self-Management မိမိကိုယ္ကိုစီမံခန္႔ခြဲျခင္း
အလုပ္နဲ႔ဘဝကို မွ်တေအာင္ထိန္းညွိရာမွာ ပထမဆံုးနဲ႔အခက္ဆံုးအပိုင္းလို႔ေတာင္ ဆိုရပါမယ္။ တကယ္တမ္းလူ႔ဘဝမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္စီမံခန္႔ခြဲရတာက စိန္ေခၚမႈတမ်ိဴးပါပဲ။
လံုေလာက္တဲ့အိပ္ခ်ိန္ရဖို႔၊ လံုေလာက္တဲ့ကိုယ္လက္လႈပ္႐ွားမႈေတြလုပ္ဖို႔၊ လံုေလာက္တဲ့အဟာရျပည့္ျပည့္ဝဝစားဖို႔ကေနစလို႔ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ မိသားစု၊ အပန္းေျဖမႈ၊ ဝါသနာ၊ တန္ဖိုးထားမႈ၊ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေတာစဥ္းစားမႈေတြအထိ ကိုယ့္ရဲ႕ တကိုယ္ရည္စာ အက်ယ္အဝန္းထဲမွာ ဘယ္ေလာက္ထိ လံုေလာက္စြာ ေပါင္းစပ္ခြင့္ေပးထားမလဲဆိုတာကလဲ အေရးႀကီးတဲ့စီမံခန္႔ခြဲမႈတစ္ခုပါပဲ

2) Time Management အခ်ိန္ကို စီမံခန္႔ခြဲျခင္း
ထိေရာက္အက်ိဴး႐ွိတဲ့ အခ်ိန္စီမံခန္႔ခြဲမႈဆိုတာကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ ေန႔ရက္ေတြမွာ အခ်ိန္နဲ႔ အျခားေသာအရင္းအျမစ္ေတြကို အသံုးျပဳၿပီး ကိုယ္ရည္မွန္းခ်က္ ကိုယ့္လုပ္ငန္းရလဒ္ေတြထြက္လာရာမွာ ဘယ္ေလာက္ထိတြက္ေခ်ကိုက္သလဲဆိုတာပါပဲ (သူမ်ားရံုးဆင္း ကိုယ္မဆင္းႏိုင္၊ ပိတ္ရက္မွလဲ အလုပ္ကိစၥမျပတ္ႏိုင္ ထြက္လာေတာ့ ဘာရလဒ္မွမ႐ွိဘူးဆိုရင္လဲ အလုပ္ႀကိဳးစားတယ္မေခၚႏိုင္ဘူးေနာ္) ကိုယ္လုပ္ရမယ့္ အေရးကိစၥေတြခ်ည္း စုျပံဳေနရင္ေတာင္ ဘယ္အရာက အေရးေပၚလုပ္ရမယ့္ကိစၥလဲ ဘယ္ဟာကအေဆာတလ်င္လုပ္ရမယ့္ ကိစၥလဲဆိုတဲ့ Urgent နဲ႔ Important ကိုခြဲျခားႏိုင္ျခင္း၊ ထိေရာက္ျမန္ဆန္မယ့္ နည္းလမ္းေတြကို သိ႐ွိအသံုးျပဳႏိုင္ျခင္း၊ အလုပ္ေတြအားလံုးကို ငါလုပ္မွအေကာင္းဆံုးျဖစ္မဟဲ့လို႔ လူစြမ္းေကာင္းမလုပ္ဘဲ အသင္းအဖြဲ႔နဲ႔လုပ္ျခင္း၊ သင့္ေတာ္တဲ့သူေတြကို အလုပ္ခြဲေဝလႊဲအပ္ေပးျခင္း (Delegation) ေတြဟာလဲ အခ်ိန္ကို စီမံခန္႔ခြဲရာမွာ လိုအပ္တဲ့အရည္အခ်င္းေတြပါပဲ

3) Stress Management စိတ္ဖိစီးမႈကို စီမံခန္႔ခြဲျခင္း
လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအမ်ိဴးမ်ိဴးမွာ က်င္လည္ေနရတဲ့သူေတြအဖို႔ အမ်ိဴးမ်ိဴးေသာအ႐ႈပ္အေထြးေတြ ဖိအားေတြ အခက္အခဲေတြကို ရင္ဆိုင္ေနရမွာပါပဲ ဒါ့ေၾကာင့္ စိတ္ဖိစီးမႈဟာ မလႊဲမေ႐ွာင္သာ ၾကံဳလာရမွာပါပဲ။ တစ္ႀကိမ္မွာအလုပ္တစ္ခုပဲ လုပ္ရတာမ်ိဴးထက္ တၿပိဳင္ထဲမွာမတူညီတဲ့လုပ္ငန္းေတြကို ကိုင္တြယ္စီမံရတာမ်ိဴးကလည္း စိတ္ဖိစီးမႈကိုပိုတိုးလာေစပါတယ္။ ဒီလို ဖိအားမ်ား စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားတဲ့အေျခအေနမွာ အလုပ္လုပ္ကိုင္ရတဲအခါမွာလဲ လိုက္ေရာညီေထြအလြယ္တကူေျပာင္းလဲႏိုင္ဖို႔၊ စိတ္ဖိစီးမႈကိုျပန္လည္ေျဖေလ်ာ့ႏိုင္ဖို႔နဲ႔၊ ဖိအားဒဏ္ကို ခံႏိုင္ရည္႐ွိ႐ွိနဲ႔ အလုပ္ကိုဘယ္လိုအေကာင္းဆံုးလုပ္ၾကမလဲဆိုတာေတြက တစ္ဦးခ်င္းစြမ္းရည္ေတြ ရလဒ္ေတြကြာျခားသြားေစမွာပါပဲ

4) Change Management အေျပာင္းအလဲကို စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္ျခင္း
လူေတြေနထိုင္ရာ ဒီကမၻာႀကီးကိုက အရာရာအလ်င္အျမန္ေျပာင္းလဲေနတဲ့ေနရာႀကီးပါပဲ။ ဒီေတာ့ အေျပာင္းအလဲဆိုတဲ့အရာကမွ တည္ျမဲေသာတစ္ခုတည္းေသာအရာလို႔ ဆိုရမွာပါ။ နည္းပညာအသစ္ အယူအဆအသစ္ စနစ္အသစ္ သတင္းအသစ္ အသစ္အသစ္ေသာ အေျပာင္းအလဲ အသစ္အဆန္းေတြေနာက္မွာ လိုက္ေလ်ာညီေထြေျပာင္းလဲႏိုင္ အက်ိဴး႐ွိမယ့္အသစ္အဆန္းေတြကို အသံုးျပဳႏိုင္မွ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းအလုပ္ေကာ မိသားစုဘဝမွာပါ ေအာင္ျမင္ေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္မွာပါ

5) Technology Management နည္းပညာစီမံခန္႔ခြဲျခင္း
လူသားေတြဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ တိုးတက္ျဖစ္ထြန္းလာတဲ့နည္းပညာေတြကို အသံုးျပဳခဲ့ၾကတာခ်ည္းပါပဲ ေခတ္နဲ႔အညီတိုးတက္ျဖစ္ထြန္းလာတဲ့နည္းပညာေတြကို အလြယ္တကူလက္လွမ္းမီ အသံုးျပဳႏိုင္ျခင္းကလဲ စီမံခန္႔ခြဲမႈအတြက္ အေရးပါတဲ့အခ်က္ပါပဲ။ သို႔ေသာ္ တခ်ိန္ထဲမွာပဲ ဒီနည္းပညာပစၥည္းေတြကေန ကိုယ့္အေပၚ ဆိုးက်ိဴးေတြမသက္ေရာက္ေစဖို႔လဲ သတိထားဆင္ျခင္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။

6) Leisure Management အနားယူအပန္းေျဖျခင္းသည္လည္း စီမံခန္႔ခြဲမႈ
အနားယူအပန္းေျဖျခင္းဟာလည္း အလုပ္နဲ႔ဘဝကိုမွ်တေစဖို႔စီမံခန္႔ခြဲမႈ တစိတ္တပိုင္းပါပဲ။ လူသားေတြဟာ သူဦးေႏွာက္နဲ႔ကိုယ္ကာယက အေကာင္းဆံုးစြမ္းအင္ေတြအသံုးျပဳအလုပ္လုပ္ဖို႔ဆိုတာ အနားယူခ်ိန္ေတြ မ႐ွိမျဖစ္လိုအပ္လာပါတယ္။ တရက္တာအတြင္းမွာ အခ်ိန္ခပ္တိုတိုအနားယူခ်ိန္ေလးေတြလိုသလို အလုပ္ထဲကေန အခ်ိန္အကန္႔အသတ္တခု ေျဖေလ်ာ့ထြက္လာဖို႔ အားလပ္ရက္နဲ႔ခြင့္ရက္ေတြလဲလိုအပ္ပါတယ္။ ေနာက္တခ်က္က အဲဒီအားလပ္ခ်ိန္ေတြမွာ ကိုယ္အမွန္တကယ္ အနားယူျပန္လည္လန္းဆန္းေစဖို႔ ဘယ္လိုအသံုးျပဳတယ္ဆိုတာကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။

No comments:

Post a Comment