Sunday, September 16, 2018

W h a t i s G o o d G o v e r n a n c e?


ေကာင္းမြန္ေသာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ(Good Governance) ဆိုသည္မွာအဘယ္နည္း
မၾကာေသးမီက စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ(Governance)၊ ေကာင္းမြန္ေသာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ(Good Governance)ဆိုသည့္ အသံုးအနႈန္းမ်ားကို ဖြံ႔ျဖိဳးေရး နယ္ပယ္ တြင္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။မိမိတို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အတြင္း ပ်က္စီးယိုယြင္းမႈမ်ား၏ အဓိက ဇာစ္ျမစ္သည္ ညံ့ဖ်င္းေသာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈျဖစ္သည္ကို တစထက္တစ လက္ခံလာၾကသည္။ အလွဴရွင္မ်ား၊ ေငြေၾကးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားအေနျဖင့္ ေကာင္းမြန္ေသာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ စနစ္အတြက္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေနမႈမ်ားအေပၚ ေခ်းေငြမ်ား၊ အကူအညီမ်ား ပံ့ပိုးလာၾကသည္။
United Nations, Economics and Social Commission for Asia and the Pacific ၏
ဤေဆာင္းပါးတြင္ စီမံအုပ္ခ်ုဳပ္မႈ(Governance) နွင့္ ေကာင္းမြန္ေသာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ(Good Governance) နွင့္ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းစြာ တင္ျပထားပါသည္။
UNESCA၏ ေဆာင္းပါးကို ProAct Myanmar team ရဲ႕ Junior Consultant တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ မရႊန္းလဲ့မြန္က ဘာသာျပန္ေပးထားပါတယ္  💚 💛 💜

စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ (Governance)
စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ (Governance) ဟူေသာ ကိစၥရပ္သည္ အသစ္အဆန္းေတာ့ မဟုတ္ေခ်။ လူသားသမိုင္း အစမွ ကတည္းက တည္ရွိခဲ့သည္ ေျပာနိုင္သည္။ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ (Governance)ကို အရွင္းလင္းဆံုး ဖြင့္ဆိုရ မည္ဆိုပါက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္သည့္ ျဖစ္စဥ္နွင့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရမည့္ ျဖစ္စဥ္ (အေကာင္ အထည္ေဖာ္သည္ထိ မဟုတ္တာမ်ိဳးလည္း ရွိနိုင္သည္)ဟု ဆိုနိုင္ေပသည္။ စီမံ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ (Governance)ကို နယ္ပယ္အသီးသီးတြင္ ေတြ႔နိုင္သည္။ ဥပမာ- ေကာ္ပရိတ္ဆိုင္ရာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ နိုင္ငံေတာ္အဆင့္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ ေဒသဆိုင္ရာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ။ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ(Governance)၏ သေဘာ ကိုယ္၌မွာပင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္ျခင္း၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ျခင္းသေဘာ တို႔ပါဝင္ေန သည့္အတြက္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈကို စီစစ္သံုးသပ္ရာတြင္ ဆံုးျဖတ္ခ်မွတ္ျခင္း၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းျဖစ္စဥ္တြင္ အဓိက/သြယ္ဝိုက္၍ ပါဝင္ပတ္သက္သူမ်ားနွင့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ ပါဝင္မည့္ အဓိက/သြယ္ဝိုက္ ဖြဲ႔စည္းမႈအေဆာက္အဦမ်ားကို ဦးတည္ေဝဖန္ အကဲျဖတ္ရမည္။
အစိုးရသည္ စီမံအုပ္ခ်ုဳပ္မႈျဖစ္စဥ္အတြင္းမွ အဓိကကက်သည့္ ဇာတ္ေကာင္တစ္ခုျဖစ္သည္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္သည့္ျဖစ္စဥ္၏ အျခားေသာ ဇာတ္ေကာင္မ်ားမွာ ေဆြးေႏြးခဲ့သည့္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးေပၚလိုက္၍ ေျပာင္းလဲနိုင္သည္။ ေက်းလက္ေဒသမ်ားရွိ အျခားဇာတ္ေကာင္မ်ားတြင္ ဩဇာရွိသည့္ ေျမပိုင္ရွင္မ်ား၊ လယ္သမား အစည္းအရံုး၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းစုမ်ား၊ အစိုးရမဟုတ္ေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ သုေတသနအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ဘ႑ာေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ နိုင္ငံေရးပါတီ၊ စစ္တပ္တို႔ပါဝင္သည္။ ျမိဳ႔ျပတြင္မႈ ပိုမိုမ်ားျပားက်ယ္ျပန္႔ေသာ ဖြဲ႔စည္းမႈမ်ိဳး ရွိသည္။ ပံု၁ သည္ ျမွိဳ႔ျပစီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈတြင္ပါဝင္သည့္ အျခား ဇာတ္ေကာင္မ်ားအၾကား ခ်ိတ္ဆက္မႈကို ေဖာ္ျပထားသည္။ နိုင္ငံေတာ္အဆင့္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈကို ၾကည့္လွ်င္ မီဒီယာမ်ား၊ ေလာ္ဘီမ်ား၊ နိုင္ငံတကာအလွဴရွင္၊ နိုင္ငံတကာေကာ္ပိုေရးရွင္းၾကီးမ်ားသည္ ဆံုးျဖတ္ခ်မွတ္ရာတြင္ ပါဝင္ၾကသလို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္သည့္ ျဖစ္စဥ္ကို လႊမ္းမိုးသည့္ အေနအထားျဖင့္လည္း ပါဝင္သည္။ အစိုးရနွင့္ စစ္တပ္မွလြဲ၍ က်န္ပါဝင္ပတ္သတ္သူမ်ားကို အရပ္ဖက္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားဟုေခၚနိုင္သည္။ ထို႔ျပင္ ျမိဳ႔ျပအဆင့္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈနွင့္ နိုင္ငံေတာ္အဆင့္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈတြင္ ရာဇဝတ္ဂိုဏ္းဂဏ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္လည္း ဆံုးျဖတ္ခ်ခ်မွတ္သည့္ ျဖစ္စဥ္မ်ားတြင္ လႊမ္းမိုးနိုင္ေလ့ရွိၾကသည္။ ပံုမွန္ အစိုးရ ယႏၱရား အဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားခ်မွတ္ေဖာ္ေဆာင္ေလ့ရွိသည့္ ဇာတ္ေကာင္ျဖစ္သည္။ နိုင္ငံေတာ္အဆင့္ တြင္ အၾကံေပးကဲ့သို႔ ေသာ အဖြဲ႕အစည္း/ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ တရားဝင္ ဆံုးျဖတ္ခ်မွတ္သူမဟုတ္ေသာ္ျငား ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္သည့္ ျဖစ္စဥ္တြင္ တနည္းတဖံုျဖင့္ ပါဝင္ၾကသည္။ ျမိဳျပမ်ားတြင္ မာဖီယားကဲ့သို႔ေသာ ဂိုဏ္းမ်ားသည္ ဆံုးျဖတ္သည့္ ခ်မွတ္သည့္ ျဖစ္စဥ္တြင္ လႊမ္းမိုးမႈရွိၾကသည္။ အခ်ိဳ႔ေသာ ေက်းလက္ေဒသမ်ားတြင္ ရပ္ရြာတြင္ ဩဇာအာဏာရွိသည့္ မိသားစုမ်ားသည္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္သည့္ ျဖစ္စဥ္တြင္ လႊမ္းမိုးမႈ ရွိၾကသည္။ ပံုမွန္(တရားဝင္)မဟုတ္သည့္နည္းလမ္းျဖင့္ ဆံုးျဖတ္ခ်မွတ္မႈတြင္ပါဝင္ျခင္းသည္ အက်င့္ပ်က္ခ်စားမႈ၏ အက်ိဳးဆက္(သို႔) အက်င့္ပ်က္ ခ်စားမႈကို ဦးတည္ေစမည့္ နည္းလမ္းပင္ ျဖစ္သည္။
ေကာင္းမြန္ေသာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ
ေကာင္းမြန္ေသာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ၏ လကၡဏာ (၈)ရပ္ရွိသည္။ ယင္းတို႔မွာ
- ပူးေပါင္းပါဝင္မႈ(Participatory)
- အားလံုးသေဘာတူညီမႈကို ဦးတည္ျခင္း(Consensus Oriented)
- တာဝန္ခံမႈ(Accountable)
- ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ(Transparent)
- တံု႔ျပန္ေဆာင္ရြက္နိုင္မႈ(Responsive)
- အက်ိဳးရွိထိေရာက္မႈ(Effective and Efficient)
- တန္းတူညီမွ်မႈနွင့္ အလံုးစံုပါဝင္တည္ရွိေနေစမႈ(Equitable and Inclusive)
- တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ(Rule of Law)

ဤနည္းျဖင့္ အက်င့္ပ်က္ခ်စားမႈမ်ားကို အနိမ့္ဆံုးေလွ်ာ့ခ်ေပးသည္။ လူနည္းစုအုပ္စု၏ အျမင္မ်ား၊ နစ္နာ ထိခိုက္လြယ္ လူအုပ္စုတို႔၏ အသံမ်ားကို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္ရာတြင္ ထည့္သြင္းေပးနိုင္ သည္။ ထို႔ျပင္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ မ်က္ေမွာက္/အနာဂတ္လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို တံု႔ျပန္ျဖည့္ဆည္းေပးနိုင္သည္။

ပူးေပါင္းပါဝင္မႈ(Participatory)
အမ်ိဳးသမီးေရာ အမ်ိဳးသားပါ ပါဝင္ျခင္းသည္ ေကာင္းမြန္ေသာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ၏ အဓိက အခ်က္ျဖစ္သည္။ ပါဝင္ျခင္းဟုဆိုရာတြင္ တိုက္ရိုက္ပါဝင္ျခင္းျဖစ္နိုင္သလို ၾကားခံအျဖစ္ တရားဝင္ကိုယ္စားျပဳ အဖြဲ႔အစည္း တစ္ရပ္(သို႔)လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္နိုင္သည္။ အေရးၾကီးသည့္အခ်က္မွာ ကိုယ္စားျပဳ ဒီမိုကေရစီသည္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း နစ္နာဆံုးရံႈးလြယ္အုပ္စု၏ အသံမ်ားကို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္သည့္ ျဖစ္စဥ္တြင္ မျဖစ္မေန ထည့္သြင္းစဥ္းစားျခင္း ကို မဆိုလိုေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ ပါဝင္ျခင္းသည္ အားလံုးကို အသိေပးထားရမည္ ျဖစ္သည့္ အျပင္ စုေပါင္းဖြဲ႔စည္းမႈ ရွိရန္ လိုသည္။ ဤတြင္ တစ္ဖက္မွ လြတ္လပ္စြာ အသင္းအပင္းဖြဲ႔စည္းခြင့္နွင့္ လြတ္လပ္စြာ ေဖာ္ထုတ္ခြင့္တို႔ကို ဆိုလိုျပီး က်န္တစ္ဖက္မွ အရပ္ဖက္ အဖြဲ႔ အစည္းမ်ား စုစည္းတည္ရွိမႈ ကို ဆိုလိုသည္။

တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ(Rule of Law)
ေကာင္းမြန္ေသာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈတြင္ ဘက္လိုက္ျခင္း အလ်င္းမရွိပဲ အသက္ဝင္ေနသည့္ တရားမွ်တမႈ ဥပေဒမႈေဘာင္ တစ္ရပ္လိုအပ္သည္။ ထို႔ျပင္ လူ႔အခြင့္အေရးကို အျပည့္အဝအကာအကြယ္ေပးမႈ(အထူးသျဖင့္ လူနည္းစုမ်ားအေပၚ)လိုအပ္သည္။ ဘက္လိုက္မႈမရွိေသာ ဥပေဒတစ္ရပ္ အသက္ဝင္ရန္မွာ လြတ္လပ္ေသာ တရားစီရင္ေရးနွင့္ ဘက္လိုက္မႈကင္းမဲ့ျပီး ခ်စားမႈမရွိေသာ ရဲတပ္ဖြဲ႔လည္း လိုအပ္သည္။

ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိျခင္း(Transparency)
ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိျခင္း(Transparency)သည္ ခ်မွတ္လိုက္ေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားနွင့္ ယင္းတို႔ကို အသက္ဝင္ရန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ (ဆံုးျဖတ္ခ်က္နွင့္ ပတ္သက္သည့္)သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား လြတ္လပ္စြာ ရယူနိုင္ျခင္းနွင့္ ယင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို သက္ေရာက္မႈရွိသူမ်ားထံ (ဆံုးျဖတ္ခ်က္နွင့္ပတ္သက္သည့္)သတင္းအခ်က္အလက္ မ်ားကို တိုက္ရိုက္ရရွိနိုင္ ရမည္ ျဖစ္သည္။ တနည္းျဖင့္ဆိုလွ်င္ လံုေလာက္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ရွင္းလင္းလြယ္ကူေသာ ပံုစံျဖင့္ လြယ္ကူလက္လွမ္းမီေသာ မီဒီယာမွတစ္ဆင့္ ရယူနိုင္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

တံု႔ျပန္မႈေဆာင္ရြက္ရွိျခင္း(Responsiveness)
ေကာင္းမြန္ေသာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈတြင္ တာဝန္ရွိအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားသည္ သက္ဆိုင္သူ အားလံုးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို သင့္ေတာ္သည့္ အခ်ိန္အတြင္း တံု႔ျပန္ေျဖရွင္းနိုင္ရမည္။
အားလံုးသေဘာတူညီခ်က္ကို ဦးတည္ျခင္း(Consensus Oriented)
အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္အတြင္း ဇာတ္ေကာင္အသီးသီး၊ အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳး နွင့္ မတူညီေသာ အက်ိဳးစီးပြား အသီးသီးရွိေနေပသည္။ ေကာင္းမြန္ေသာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈတစ္ရပ္တြင္ အဖြဲ႔အစည္း တစ္ရပ္လံုးအတြက္ အေကာင္း ဆံုး အက်ိဳးစီးပြားကာ အဘယ္နည္းနွင့္ ယင္းကို မည္သို႔ ရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ နည္းတို႔ကို ဗဟိုျပဳ၍ က်ယ္ျပန္႔ေသာ၊ အားလံုးလက္ခံနိုင္ေသာ ဘံုသေဘာတူညီခ်က္တစ္ရပ္ဆီသို႔ ေဖာ္ေဆာင္ရမည္။ ယင္းသို႔ေဖာ္ေဆာင္ရာတြင္ အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း ပါဝင္ေနသူအားလံုးဘက္မွ အေလ်ာ့အတင္း ျပဳလုပ္ရမည့္ ညွိနိႈင္းမႈတစ္ရပ္ လိုအပ္သည္။ ဤတြင္ ေရရွည္တည္တံ့မည့္ လူအရင္းအျမစ္ တိုးတက္မႈအတြက္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္၍ ယင္းကို မည္သို႔ရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားထားသည့္ ေရရွည္ ေရွးရႈ႔သည့္ အျမင္က်ယ္မႈ လိုအပ္သည္။ ထို႔အတြက္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္၏ သမိုင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ လူမႈေရးဆိုင္ရာ ေနာက္ခံအေၾကာင္းတရားမ်ားကို ေကာင္းစြာ နားလည္သေဘာေပါက္ထားရမည္ ျဖစ္သည္။
တန္းတူညီမွ်မႈနွင့္ အလံုးစံုပါဝင္တည္ရွိေစမႈ(Equity and Inclusiveness)
လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္၏ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာသည္ ထိုအဖြဲ႔အစည္းအတြင္း ပါဝင္သူတိုင္းသည္ ယင္းအဖြဲ႔အစည္းတြင္ အခန္းက႑တစ္ရပ္အေနျဖင့္ ပါဝင္ေနေၾကာင္း ခံစားေနေစရမည့္၊ ယင္းအဖြဲ႔အစည္း၏ ပင္မေရစီးနွင့္ ကင္းကြာေနသည္ ဟု မခံစားေနရေစရမည့္ အေျခအေနေပၚတြင္ မူတည္ေနသည္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရွိ အုပ္စုတိုင္း အထူးသျဖင့္ နစ္နာလြယ္အုပ္စုသည္ ယင္းတို႔၏ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကို ျမွင့္တင္ခြင့္၊ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ခြင့္ ရွိေနေစရမည္။

အက်ိဳးရွိထိေရာက္မႈ(Effectiveness and Efficiency)
ေကာင္းမြန္ေသာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈဆိုသည္မွာ တာဝန္ရွိအဖြဲ႔အစည္းမ်ားနွင့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားသည္ ျပည္သူလူထု၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ထိထိေရာက္ေရာက္ျဖည့္ဆည္းေပးနိုင္သည့္ ရလဒ္မ်ားထြက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနစဥ္တြင္ ယင္းအတြက္ လိုအပ္သည့္ အရင္းအျမစ္မ်ားကို အေကာင္းဆံုးအသံုးျပဳသြားနိုင္ေရးပင္ျဖစ္သည္။ ထိေရာက္မႈ (Efficiency)သည္ ဤေနရာတြင္ သဘာဝသယံဇာတမ်ားကို ေရရွည္က်န္ရစ္မည့္ နည္းလမ္းျဖင့္ အသံုးျပဳေရးနွင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကို ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေရးတို႔ပါဝင္သည္။

တာဝန္ခံမႈ(Accountability)
တာဝန္ခံမႈသည္ ေကာင္းမြန္ေသာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈအတြက္ အဓိက လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ အစိုးရအဖြဲ႔အစည္း မ်ားသာမက ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းမ်ားနွင့္ အရပ္ဖက္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္ ျပည္သူနွင့္ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုခ်င္း အတြင္း သက္ဆို္င္သူအားလံုးကို တာဝန္ခံရမည္။ မည္သူက မည္သူ႔ကို တာဝန္ခံရမည္ ဆိုသည့္ ကိစၥသည္ ခ်မွတ္လိုက္သည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္/လုပ္ေဆာင္ခ်က္၏ သက္ေရာက္မႈသည္ အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း(သို႔)အျပင္၌ ရွိသည္လားဆိုသည့္ အေပၚမူတည္၍ ေျပာင္းလဲေနသည္။ ျခံဳငံုေျပာရလွ်င္ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုသည္ ယင္းတို႔၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္/လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေၾကာင့္ သက္ေရာက္မႈရွိသည့္ မည္သူ႔ကို မဆိုတာဝန္ခံရသည္။ တာဝန္ခံမႈသည္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈနွင့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈမရွိပါက အသက္မဝင္နိုင္ေခ်။
နိဂံုးခ်ဳပ္
ေဖာ္ျပပါ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားအရ ေကာင္းမြန္ေသာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈတစ္ရပ္ အလံုးစံုေပၚထြက္ေရးဟူသည့္ ကိစၥသည္ ေဖာ္ေဆာင္ရန္ မလြယ္ကူသည့္ စံတစ္ရပ္ျဖစ္သည္ ကို ရွင္းလင္းစြာ သေဘာေပါက္နိုင္ေပသည္။ လက္ရွိကမၻာ ေပၚတြင္ နိုင္ငံအနည္းငယ္နွင့္ အဖြဲ႔အစည္းအနည္းငယ္သာ အနီးစပ္ဆံုးေဖာ္ေဆာင္နိုင္ေသးသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ ေရရွည္တည္တံ့ေသာ လူ႔အရင္းအျမစ္ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ယင္းစံကိုပင္ ဦးတည္ကာ လက္ေတြ႔ေပၚေပါက္လာနိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္သြားရမည္ ျဖစ္သည္။

ဘာသာျပန္ေရးသားသူ
ေဒၚရႊမ္းလဲ့မြန္

No comments:

Post a Comment